 |
Forum Wspólnoty Mickiewicza 36VA w Pułtusku Forum Mieszkańców Wspólnoty Ogrody Mickiewicza ul. Mickiewicza 36VA w Pułtusku
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
landcom GOŚĆ
Dołączył: 01 Mar 2010 Posty: 77 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Pułtusk
|
Wysłany: Pią 20:38, 12 Mar 2010 Temat postu: Sprawozdanie ze spotkania Grupy Roboczej z Administratorem |
|
|
Sprawozdanie ze spotkania Grupy Roboczej z Administratorem w dniu 10.03.2010r. w Legionowie
Grupa Robocza Wspólnoty Mieszkaniow
(Ogrody Mickiewicza 36VA)
Mickiewicza 36VA
06-100 Pułtusk
SPRAWOZDANIE ZE SPOTKANIA Z ADMINISTRATOREM W DNIU 10.03.2010R. W LEGIONOWIE
W dniu 10.03.2010r Grupa Robocza powołana na spotkaniu lokatorów w dniu 27.02.2010r działając na podstawie artykułów 88 i 89 k.c oraz art. 27 i art. 29 ust 3 UWL. Wywiązując się z ustaleń z tego spotkania udała się do administratora (Andrzeja Pliżgi ) Wspólnoty Mieszkaniowej Mickiewicza 36VA w Pułtusku w składzie (Dane w oryginale dokumentu) w celu ustalenia stanu faktycznego :
• Dokumentacji osiedla przekazanej przez Zambet S.A z Pułtuska
• Sprawdzenia stanu finansów Wspólnoty Mieszkaniowej.
• Kontroli rozchodów i przychodów Wspólnoty Mieszkaniowej
• Stanu faktycznego prowadzonych prac na osiedlu i przewidzianych terminów ich zakończenia.
• Zapoznania się z dokumentacja techniczną osiedla oraz przyległego terenu.
• Sprawdzenia dokumentacji kotłowni i jej położenia.
• Przekazania Administratorowi stanowiska lokatorów odnośnie podjętych decyzji co do dalszej współpracy miedzy Wspólnotą a Administratorem (Andrzejem Pilżgą).
• Przekazania informacji o fałszowaniu etykiet informacyjnych przez firmy zewnętrzne na naszym osiedlu.
• Przekazania informacji dotyczących użytkowania naszych mediów przez firmy zewnętrzne a w szczególności Zambet S.A z Pułtuska
• Przekazanie informacji i upoważnienia Grupy Roboczej powstałej na spotkaniu lokatorów z dnia 27.02.2010r Skład grupy: (Dane w oryginale dokumentu)
Spotkanie przebiegło w atmosferze luźnej rozmowy wydaje się ze zrozumieniem dla obydwu stron.
Grupa Robocza ustaliła z Administratorem iż dalsza współpraca miedzy nami ,niema przyszłości ,a interesy Administratora kolidują z interesami Wspólnoty ,co ma znaczący wpływ na administrowanie nieruchomością . Administrator został poproszony w tym momencie o dobrowolne zrezygnowanie z pełnionej funkcji na zebraniu w dniu 31.03.2010r. Na co się zgodził i zobowiązał iż zebranie zostanie przeprowadzone w obecności Notariusza (harmonogram zebrania zostanie przekazany w terminie przewidzianym prawem wszystkim uprawnionym do głosowania.) Jednocześnie oświadczył ,iż do jego rezygnacji jest niezbędna większość przewidziana w ustawie. W dalszym ciągu spotkania zostało ustalone ,iż najdalej na jeden tydzień przed zebraniem (31.03.2010r) zostanie nam udostępniony komplet dokumentów posiadanych przez Administratora a dotyczących naszego osiedla ze sporządzeniem protokołu z tego spotkania podpisanego przez strony. Z rozmowy z Administratorem wynika iż od Grudnia 2009r. zostały przepisane umowy z Gazownią , Energetyką , Zakładem Oczyszczania Miasta, Wodociągami i inne. Do tego czasu budynek korzystał z umów podpisanych przez firmę Zambet i związane są z tym problemy , co do rozliczenia mediów itp. w naszych lokalach ( brak wcześniejszych stanów liczników oraz interpretacji zagadnień pozwolenie na prowadzenie prac w lokalach a odbiór techniczny). Dlatego też rozliczenia prowadzi od Października 2009r. Również potwierdziły się nasze obawy, co do wysokości opłat za miejsca garażowe ,iż są one zawyżone.
Administrator przyznał iż są problemy z prawidłowym rozliczeniem mediów oraz opłat, poinformował również, iż w kasie wspólnoty są braki środków pieniężnych, co powoduje coraz większe zaległości w opłatach dla firm zewnętrznych, sięgają granic 20000zł-30000zł(dokładną kwotę przedstawi nam na spotkaniu) podając za przykład rachunki za pierwsze miesiące 2010r.(gaz) kolejno około 14000zł i 19000zł i 8000zł. Kwoty na dzień 12.03.2010r. są w znacznej mierze opłacone, niestety pozostaje w dalszym ciągu zaległość około 15000zł. Administrator oświadczył iż pomimo wielu pism do ZAMBET S.A w dalszym ciągu nie otrzymał kluczowych dokumentów naszego osiedla co w znaczący sposób utrudnia administrowanie i prawidłowe rozliczenie . Z powierzchniowej kontroli planów realizacyjnych wynika, iż są znaczące odstępstwa miedzy planami realizacyjnymi osiedla . a stanem faktycznych w szczególności jeśli chodzi o Garaże ( U1 i U2) położenie kotłowni, oraz instalacje C.O. oraz wykonania poddaszy .(Dokładny stan będzie znany po zapoznaniu się z całym kompletem dokumentów)
Również zostało ustalone, iż do obowiązków dozorcy naszego osiedla należy sprzątanie klatek schodowych (codziennie na sucho i raz w tygodniu na mokro oczywiście w zależności od pogody)
Sprzątanie garaży (U1 i U2 na sucho). Sprzątanie terenu przyległego do osiedla w części należącej do wspólnoty. Ogólnego dbania o należyty stan techniczny i porządek na osiedlu w ramach normalnych napraw ,niewymagających stosownych uprawnień. Ustalono również, iż wspólnota zalega z wypłaceniem wynagrodzenia dla dozorcy wynikającego z Umowy o Dzieło za miesiąc luty 2010r oraz w dalszym ciągu nie została wystawiona nowa umowa na miesiąc marzec 2010r. Administrator przyznał, iż wzrastający deficyt w kasie wspólnoty jest spowodowany nieterminowymi wpłatami lokatorów za media i lokale oraz w głównej mierze zadłużeniem firmy ZAMBET wobec wspólnoty.
Dlatego też ,prosimy o terminowe regulowanie opłat , a osoby które prowadzą korespondencję z developerem odnośnie reklamacji oraz ewidentnych braków w lokalach, proszone są o regulowanie opłat za zużyte media . Sprawa opłat będzie w miarę możliwości wspólnoty i dokumentów rozliczana i wyjaśniana ,co być może będzie skutkowało częściowymi umorzeniami opłat za lokale (Decyzja będzie należała do Lokatorów oraz Nowego Zarządu Wspólnoty). W skutek naszego powiadomienia Administratora o nielegalnym poborze mediów przez firmy współpracujące z ZAMBET S.A oraz samym ZAMBETEM zostało ustalone, iż Zostanie założona książka poboru mediów oraz prac budowlanych ,gdzie każdorazowo kierownik prac ma obowiązek zgłaszać rozpoczęcie prac i ewentualne podłączenia do mediów na piśmie, co będzie odnotowane i umożliwi ewentualne rozliczenia na zużycie. (książka do czasu powołania Zarządu Wspólnoty będzie obsługiwana przez Grupę Roboczą i Administratora). Administrator przystał na naszą propozycję i zobowiązał się przekazać informacje ZAMBET S.A o powołaniu grupy i respektowaniu ustaleń . Na spotkaniu były poruszone również tematy niepoprawnie wykonanej instalacji elektrycznej , zabezpieczeń p.poż niedokończonych prac nad domofonami oraz niedokończonej instalacji antenowej, braku oznakowania klatek ,oraz oznakowania garaży jak też znaków drogowych informacyjnych i zakazu. Braku teblic BHP i obsługi urządzeń w szczególności bram garażowych, braku wiaty śmietnikowej i rozdzieleniu kontenerów na odpady ( kontener Wspólnotowy i kontener ZAMBETU część „B”). Poruszona również została sprawa reklamy ZAMBET na budynku i przekazano stanowisko lokatorów odnośnie zgody na umieszczenie, ale tylko odpłatnie na warunkach reklam wielkoformatowych z obowiązkami konserwacji po przegłosowaniu tego wniosku na zebraniu Wspólnoty. Poruszona została również sprawa ubezpieczenia budynku oraz Zarządu Wspólnoty które zawarł Administrator z firma Generali w naszym imieniu(wgląd do warunków na spotkaniu).
Administrator przekazał również informacje odnośnie zainteresowania jednego z operatorów GSM zamieszczeniem anten GSM odpłatnie na rzecz wspólnoty (dodatkowe wpływy zmniejszające opłaty lokatorów za media oraz umożliwiające w przyszłości zakupy wyposażenia osiedla ). Stanowisko naszej delegacji było jednoznaczne ,iż jesteśmy zainteresowani taką oferta z uwarunkowaniem podjęcia decyzji przez Nowy Zarząd Wspólnoty na zebraniu lokatorów i operatora GSM gdzie będą przedstawione ekspertyzy prawne oraz środowiskowe ,jak też będzie omówiony wpływ anten na zdrowie lokatorów . Dlatego też ,decyzje taką będzie mógł podjąć Zarząd Wspólnoty w porozumieniu z lokatorami . Odpowiedź tą uważamy za słuszna ,iż Grupa nasza niema uprawnień Zarządu Wspólnoty do prowadzenia rozmów tego rodzaju . Również nie chcieliśmy utracić kontaktu z Operatorem widząc w tej ofercie dodatkowe korzyści dla Wspólnoty i lokatorów . (Mając doświadczenie w tego rodzaju rozmowach jak też kontaktach z operatorami GSM wiemy iż w grę wchodzą kwoty od 1800zł- ………. Oraz dodatkowe korzyści w postaci darmowego Internetu dla wspólnoty bądź innych udogodnień )dlatego też uważamy, iż oferta ta jest warta zapoznania i ewentualnego dalszego prowadzenia rozmów przez Nowy Zarząd. Pan Andrzej Pliżga został poinformowany o fakcie prowadzenia prac na oficjalna stroną internetową oraz forum Wspólnoty pod adresami [link widoczny dla zalogowanych] oraz www.ogrodymickiewicza.fora.pl (strona i forum już działa nie które działy w dalszym ciągu w budowie. Forum ruszyło i można dokonywać na nim wpisów ). Gdzie może się zarejestrować i zostanie mu nadane uprawnienia oraz konto zostanie oznaczone kolorem zgodnie z regulaminem forum i strony. Reasumując postanowienia ze spotkania z Administratorem Panem Pliżgą uważamy ,iż spotkanie było owocne i po części wyjaśniło nurtujące nas sprawy. Dalsze ustalenia oraz sprawdzanie dokumentów odbędzie się zgodnie z ustaleniami nie później niż do 24.03.2010r Co da nam obraz na całokształt dokumentacji oraz pracy Administratora i pozwoli na podejmowanie dalszych decyzji .
Opracowali : (dane w oryginale dokumentu)
Podpisali z up. Grupy Roboczej Wspólnoty Mieszkaniowej Ogrody Mickiewicza 36VA
(dane w oryginale dokumentu)
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|